تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم تا زمانیکه قیمت در زیر سطح مقاومت ۱۲۲۶ تثبیت شده است، قیمت آن دو مرتبه سطح ۱۲۰۴٫۴۰ (پایین ترین سطح روز ۳۰ سپتامبر) را لمس کند.

در الگوی شکل گرفته کاملا مشخص است که این الگو از پنج موج تشکیل شده که تا کنون ۴ موج آن کامل شده است و موج پنجم بعنی موج v در حال ریزش به سوی کف موج iii یغنی کف موج سوم می باشد.

اگرچه الگوی گوه (wedge) معمولا جز الگوهای ادامه دهنده می باشد اما در انتهای روند نزولی می تواند تبدیل به یک الگوی بازگشتی افزایشی شود.

واگرایی افزایشی شکل گرفته در اندیکاتور ۱ ساعته MAC خود بیانگر قرار گرفتن قیمت در حالت اشباع از فروش می باشد و چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۲۲۶ سوراخ شود باید منتظر افزایش به سوی سطح ۱۲۳۴ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) باشیم.

در حرکت نزولی نیز هنوز نباید فراموش کرد که ما همچنان در موج کاهشی C قرار داریم و تثبیت و تایید قیمت در زیر سطوح ۱۲۰۴ و ۱۲۰۰ می تواند راه را برای شروع یک حرکت کاهشی تا سطح ۱۱۹۴ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) و حتی ۱۱۷۸ (خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی) هموار کند که در نمودار زیر مشخص است.

امروز بانک مرکزی اروپا (ECB) در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران تشکیل جلسه خواهد داد و کنفرانس خبری آقای ماریو دراقی (ریس بانک مرکزی اروپا) بیشترین تاثیر را بر روی یورو خواهد داشت.

هم راستا با موضع اخیر بانک مرکزی اروپا ( کنفرانس خبری ماه گذشته دراقی) می تواند بیانگر این پیام باشد که ECB در تلاش برای خرید اوراق بهادار با پشتوانه دارایی (ABS) یا خرید سایر اوراق موجود در بازار به ویژه اوراق رهنی مسکن (RBMS) یا اوراق قرضه و بهادار با پشتوانه دارایی سایر کشورها (مخصوصا یونان و قبرس) می باشد. فردا گزارش اشتغال ماه سپتامبر آمریکا نیز قطعاً مورد توجه خواهد بود.

لازم به ذکر است که امروز ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام تعداد مدعیان اولیه بیکاری هفته (پیش بینی ۲۹۹۰۰۰) و فردا آمار ماهیانه اشتغال آمریکا (پیش بینی حدود ۲۱۶۰۰۰) می تواند نشانه های بیشتری از وضعیت سلامت اقتصاد ایالات متحده را مشخص کند و هر چند امروز و فردا بازار چین در تعطیلات به سر می برد اما قطعا در واکنش به این اخبار اقتصادی از اروپا و آمریکا یکی از سطوح ۱۲۰۴ یا ۱۲۲۶ شکسته خواهند شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا